czwartek, 22 sierpnia 2013

What on Earth is that?

   Kiedy byłam mała sezon cukiniowo-kabaczkowy był najgorszym co mnie spotykało. Nie cierpiałam tych warzyw, na samą myśl robiło mi się niedobrze. A teraz? Nawet nie wiem kiedy wszystko się we mnie pozmieniało i z wielką niecierpliwością i oczekiwaniem podglądam krzaki. A Wy macie jakieś znienawidzone w dzieciństwie smaki, którym teraz nie możecie się oprzeć? 

   W dzisiejszym odcinku: CIASTO Z CUKINIĄ 
   To coś zupełnie innego, bardzo kreatywne wykorzystanie cukinii. Mokre, ciężkie, czekoladowe. Według wielu osób zdecydowanie lepsze od brownie. Po upieczeniu nie czuć smaku cukinii, więc nie każdy wierzy że jest ona głównym składnikiem. Długo zachowuje świeżość, ale ciężko jest poprzestać na jednym kawałku ;)  Bardzo polecam!

Składniki:
  • 120g miękkiego masła lub margaryny
  • pół szklanki oleju
  • 250g cukru
  • 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • szczypta soli
  • dwa jajka
  • pół szklanki jogurtu naturalnego
  • 300g mąki
  • 4 łyżki kakao
  • 2 szklanki startej na tarce o grubych oczkach cukinii
  • 100g mlecznej czekolady
   Masło zmiksować na puszystą masę, wciąż miksując dolewać olej. Dodać cukier, proszek do pieczenia i sól, zmiksować. Nie przestając miksować dodać jajka. Mąkę dodawać na przemian ze śmietaną. Dodać kakao i zmiksować. Czekoladę pokroić w kostkę i dodać razem z cukinią, delikatnie wymieszać. Piec na wyłożonej papierem do pieczenia blasze o wymiarach ok 20x30cm przez 45 minut. Ciasto wystudzić. 
  • 100g mlecznej czekolady (u mnie z orzechami)
  • 50g masła 
   Masło i czekoladę rozpuścić w kąpieli wodnej, polać ciasto. Smacznego! 




MILENA

5 komentarzy:

  1. :OOOO ale pomysł! wygląda pysznie

    OdpowiedzUsuń
  2. cukinia zolta czy zielona?

    OdpowiedzUsuń
  3. pierwszy raz o czymś takim słyszę :P

    OdpowiedzUsuń
  4. super przepis, zawsze to troche bardziej dietetycznie :)

    OdpowiedzUsuń