piątek, 26 lipca 2013

World of jelly

   I znowu ja! Mam tyle pomysłów, że w najbliższym czasie mogę Wam się znudzić... Ale niestety, są takie dni, że po prostu muszę się z kimś podzielić moimi dziełami no i pada na Was :D Jakiś czas temu jeden z naszych czytelników poprosił o przepis z wykorzystaniem galaretki. Tak się zdarzyło, że ja też o tym myślałam, więc dzisiaj poznacie prosty przepis na naprawdę pyszny deser. 

   W dzisiejszym odcinku: ZATRZĘSAWKA 
   Skąd nazwa? Wszystko się trzęsie! :D I zawsze mam problem z wymyślaniem nazw, więc piszę to co tylko wpada mi do głowy.  Nie spodziewałam się, że wyjdzie takie dobre, ale uwielbiam takie niespodzianki. Na pewno powtórzę. Największym minusem jest czas oczekiwania na stężenie galaretek, ale można go zapełnić w jakiś miły sposób :)

   Składniki:
  • dwa opakowania ulubionych galaretek
  • kubek kefiru (400g) 
  • 3-4 łyżki cukru pudru
  • około 150g herbatników
  • 100g masła
  • 3 płaskie łyżeczki żelatyny
  • 100ml wrzącej wody
   Jedną galaretkę rozpuścić w 300ml wody, drugą w 500ml. Tę "mocniejszą" wystudzić i wylać na płaski talerz, wstawić do lodówki żeby jak najszybciej stężała. Drugą odstawić w garnuszku do wolnego stygnięcia. Herbatniki zmiksować w blenderze (można też bardzo drobno pokruszyć). Rozpuścić masło i wymieszać z ciasteczkami, masą wyłożyć dno formy o średnicy ok 25cm. Kefir wymieszać z cukrem, można dodać troszkę aromatu waniliowego. Żelatynę rozpuścić we wrzątku, wlać do kefiru, zmiksować. Odstawić do lodówki. Kiedy zacznie już lekko tężeć, galaretkę wylaną na talerz pokroić w kostkę i wymieszać z kefirem. Wylać na herbatnikowy spód. Kiedy stężeje, wylać wystudzoną galaretkę. Niestety trzeba czekać, aż dobrze zastygnie, ale warto! Smacznego!




MILENA

4 komentarze:

  1. mniiaaammmm!!! pYYYcHaaa :) dawaj więcej tych przepisików :* bo są pyszzzzzne!!! i super foćki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie myślałam, że można kefir wykorzystać w ten sposób, ale dziękuję za przepis, na pewno wypróbuję!;)

    OdpowiedzUsuń
  3. musi być dobre na gorące dni :)

    OdpowiedzUsuń