środa, 24 kwietnia 2013

One love

   Karolina z Rudą leżą na łóżku. Jutro nie idą do szkoły, więc mogą. W sumie, gdyby szły, to też by mogły. Ruda już wsunęła tabliczkę czekolady, Karolina ma za sobą już dwie. Moja grzecznie czeka na otwarcie. Wiosenna depresja? Ależ skąd! Po porostu niczym niewytłumaczona, niedająca się zagłuszyć ochotka. O! A Karolina miała być wysoka po "bratach"! Hihihi nie wyszło :D Jestem niepoprawnym miłośnikiem słodyczy. Jak byłam młodsza, nie miało znaczenia czy to batonik, cukierek cy żelka- byleby słodkie. Teraz, od czasu do czasu, pozwalam sobie na małe zapomnienie z czekoladą. KOCHAM CZEKOLADĘ!

   W dzisiejszym odcinku: CIASTO CZEKOLADOWE Z PIERNIKOWĄ NUTĄ
   Co dosyć dziwne, mimo mojej, prawdziwej i wiecznej miłości do czekolady, nie przepadam za lodami, budyniami, kremami ani ciastami o tym smaku. Ale przeglądając przepisy natknęłam się na ten, który Wy również zaraz poznacie. Ostatnio było ciasto dosyć mocno waniliowe, więc czemu by nie zaryzykować? No i jak się okazało, ogromny sukces! W domu wszyscy się zachwycali, a w bursie... Po pierwszym gryzie Kornel stwierdził, że idziemy po mleko. Tak więc, najbardziej polecamy z mlekiem. Na ciasto są już kolejne zamówienia :) A Ruda...znowu nie zdążyła na premierę!

Składniki:
  • 4 jajka (temperatura pokojowa)
  • 200ml oleju, najlepiej o neutralnym smaku 
  • 2 szklanki kefiru
  • 500g mąki pszennej
  • 300g cukru
  • 3 czubate łyżki kakao
  • 4 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
  • 5 łyżeczek przyprawy korzennej
  • 2 tabliczki mlecznej czekolady, posiekanej (można też użyć gorzką, ale ja bardziej polecam mleczną)
   Mąkę, proszek, kakao i przyprawę korzenną przesiać. Wymieszać z cukrem. Jajka, olej i kefir zmiksować tylko do połączenia składników. Dodać suche składniki i zmiksować na gładką masę. Doda posiekaną czekoladę i wymieszać łyżką.
   Formę o wymiarach 24x30cm posmarować masłem, wysypać bułką tartą. Wylać masę. Piec w temperaturze 175stopni, przez około 45 minut. Po wystudzeniu można posypać cukrem pudrem.
Najsmaczniejszego! 








MILCIA

2 komentarze:

  1. Ciasto wygląda świetnie!
    Ja się już ograniczam ze słodyczami, a Ty mi tutaj z takim... :P

    OdpowiedzUsuń
  2. czekoladzie nigdy nie odmawiam, wyprobowalam Twoj przepis-rewelacja ;-)

    OdpowiedzUsuń